Başlangıç > çek kanunu, çek yasası, yargıtay > >YARGITAYA ŞİKAYET

>YARGITAYA ŞİKAYET

>

YARGITAY CUMHURİYET BAŞSAVCILIĞINA
ANKARA

3167 sayılı yasa ile TCK 5.maddenin yürürlüğe girmesi ile,karşılıksız çeke beraat veren mahalli mahkemelerini yazı göndererek beraat kararları verilmemesini Yargıtaydan isteyen Adalet Komisyonu Başkanı İyimaya ve Hakkı Köylü ile ilgili haber Muharrem Sarıkaya 10.06.2009 yazısında çıkmıştı.

Yeni çek yasası ile mağdurların lehine konuların uygulanmamasını telkin eden Yargıtay savcısı, bir site vasıtası ile mahalli hakimleri etkilemeye devam etmektedir.

Mahkemelerden gelen davaları Türk Milleti adına inceleme yaparak karar verecek yüksek yargı üyelerinin böyle karar geldiği zaman sorun olmaz gibi bir anlayış oluşturması, biz vatandaşların yargıya ve adil yargılanmaya olan güvenimizi sarsmaktadır.

Kabul edenler, etmeyenler Kabul edilmiştir sistemiyle çıkarılan yasalardaki,kendi zaaflarını yasalarda yazılı olmayan ve ya olanları görmezden gelin mantığı ile siyasilerin ANAYASA 138.maddesini ihlal ederken, yüksek yargının bazı üyelerini de ortak etmekteler ve devreden çıkmaktalardır.

Hukuku dolanarak Anayasa yı delerek yönetemediği ekonomi ye günah keçisi seçilen bizler.
Adil yargılanmak istiyoruz.

Yukarıda izaha çalıştığımız mağduriyetimize sebep olacak telkin içinde bulunanlar hakkında işlem yapılmasını. Anayasa ihlali yapan şahısların kurumlarına not düşülmesini talep ederiz..

YUKARDAKİ YAZIYI AŞAĞIDAKİ EKLE BERABER YARGITAY CUMHURİYET BAŞSAVCILIĞI VE HAKİMLER SAVCILAR YÜKSEK KURULU (HSYK) GÖNDERİYORUZ. ÖZELLİKLE CEZAEVİLERİNDEN YENİ ÇIKMIŞ ARKADAŞLARIMIZ.

Ek 10.06.2009 tarihli Muharrem Sarıkaya yazısı

1500 karşılıksız çek mahkumuna af
ÇEK yasası" olarak bilinse de asıl adı "Çek Hamillerinin Korunması Hakkındaki Kanun…" Uzun süredir de yasama, yargı ve yürütmenin başını ağrıtıyor.
Nedeni de 4 yıl önce yenilenen Türk Ceza Kanunu (TCK)…
Çünkü TCK’nın 5’inci maddesine, "Bu kanunun genel hükümleri, özel ceza kanunları ve ceza içeren kanunlardaki suçlar hakkında uygulanır" hükmü konuldu.
Hukuk dilindeki anlamı açıktı.
Özel ceza kanunları ve ceza içeren kanunlar, TCK’ya uyumlu hale getirilecek.
Çek Kanunu‘nun TCK’ya uyumu bir türlü yapılamadı, 1 Ocak 2009’da süre doldu.
Çek Kanunu‘ndaki cezaların karşılığı kalmadı, toplu af gibi bir durum ortaya çıktı.

TOPLU AF GİBİ
Sakarya, Bilecik, Şişli’nin de arasında bulunduğu bazı mahkemeler, ceza ortadan kalktığı için karşılıksız çek ten hapis yatanları tahliyeye başladı.
Hükümet önüne geçilmesi için yargıdan destek istedi.
Bazı mahkemeler tahliyeye uymadı ve Yargıtay’dan görüş bekledi.
Yargıtay da mahkemelere yazı göndererek, tahliyeleri durdurmalarını istedi. Bunlar olurken de hükümet Çek Yasası‘nı hazırlayıp Meclis’e yolladı.
Bugüne kadar yasa ile ilgili olarak çok şey yazılıp çizildi.
Adli para cezasını idari para cezasına çeviren bir düzenleme getirilmesi önerildi. Yasa tasarısının daha "Genel Gerekçe" kısmında adından söz edilen "Vadeli çek" ifadesinin de iktisat dilinde ne kadar yanlış olduğu, vadenin ancak senet veya bonoda olabileceği anımsatıldı.

YARGITAY: ADLİ DEĞİL, İDARİ CEZA
Nitekim bu eleştirilerin hemen hepsi Yargıtay’ın yasa üzerindeki görüşüne de yansıdı. Yargıtay Başkanı Hasan Gerçeker imzasıyla hafta sonu Adalet Komisyonu Başkanlığı‘na gönderilen yazıda eleştirilere hak veren ifadeler yer aldı.
Çekin vadeli olarak düzenlenemeyeceği belirtilirken, Yargıtay bir noktanın daha altını çizdi: "Karşılıksız çek suçları, gerçek ve tüzel kişilerin ticari ilişkilerinden kaynaklanan ve edimin yerine getirilmesine yönelik yaptırımları içermektedir. Bir ticari ilişkiden kaynaklı borcun yerine getirilmemesi ve suç olarak tanımlanması mümkün görülmemektedir. Karşılıksız çıkan çek nedeniyle milyonlarca şikâyet ve soruşturma sonucu kamu davası açılmaktadır. Bu durum Cumhuriyet savcılarının ve mahkemelerin ağır iş yükü altında kalmasına sebebiyet vermektedir."
Başkan Gerçeker bu tespiti yaptıktan sonra önerilerini şöyle duyurdu: "Bu nedenle çekin karşılıksız çıkması ile ilgili sorumluluk; suç olmaktan çıkarılarak, idari para cezasına ve/veya idari tedbiri gerektiren bir kabahat olarak düzenlenmelidir."

1900 MAHKUMDAN 1500’Ü ÇIKACAK
Oysa mevcut yasa tasarısı, karşılıksız çek veren kişi hakkında, her bir çekle ilgili olarak 1500 güne kadar "adli para cezası" da öngörüyor.
Ancak karşılıksız çek bedelini ibraz tarihinden itibaren işleyecek faizle birlikte ödeyen kişi hakkında da soruşturma veya cezai işleme gerek kalmıyor.
Yargıtay’ın adli para cezasını, idari para cezasına çevrilmesini talep ettiği yasa tasarısı Adalet Alt Komisyonu’nda dün masaya yatırıldı.
Çalışma arasında Başkanvekili Hakkı Köylü ile sohbet ettik.
Köylü, düzenleme ile hem mahkemelerin, hem de dolandırıcı olmadığı halde ekonomik nedenlerle hapiste yatan kişilerin rahatlayacağını belirterek şu bilgiyi aktardı:
"Konunun uzmanlarına göre şu an 1900 civarında kişi karşılıksız çek nedeniyle hapis yatıyor. Yetkililerin bize bildirdiğine göre tasarı yasalaştığı anda bunun 1500’ü hapisten kurtulup, özgür kalacak."

70 BİN DAVADAN 50 BİNİ DÜŞECEK
Hakkı Köylü, mahkemelerdeki devam eden iş yükünün de düşeceğini anımsattı. Yine yapılan hesaplamalara göre karşılıksız çek dolayısıyla mahkemelerde görüşülmekte olan dava sayısı 70 bin civarında.
Tasarı yasalaştığı anda 50 binden fazla davanın da düşmesi bekleniyor. Komisyon Başkanvekili’nin Yargıtay’ın da önerisi kapsamında bu aşamada verdiği bir örnek dikkat çekiciydi:
"Şirketin borcuna karşılık, şirket çekinin altını imzalayan çalışan hapis yatıyor; borcun sahibi patron dışarıda keyif sürüyor. Veya çalışsa borcunu ödeyecek ama hapisten çıkamıyor. Bunların önüne geçilecek."
Yasa bazı olumsuzlukları gidermesi açısından olumlu.
Ancak, bünyesinde "vadeli çek" ibaresi kaldıkça sorunu daha da büyütür.
Zaten sayısı milyonlarla ölçülen karşılıksız senetlerin yerine tüm iktisat kuramlarını altüst ederek "vadeli çek" adı altında çekler kullanılıyor.
Peki senet gibi kullanılan bu çek sistemi çöktüğünde yerine ne konulacak?
Yarın bankacılık sisteminde yaratacağı erozyon nasıl giderilecek?

Muharrem Sarıkaya

       

  1. 13/01/2010, 21:51

    >DEĞERLİ 151 BİRDE CÜNEYT BEYİN YORUMUNU BEKLEYELİM ÇÜNKÜ YAZILANLARI GÖRÜYORSUNUZ SAVCILAR HAKİMLER DE YANLIŞ CEVAP VERİYORLAR BENCE CÜNEYT BEYİN AĞZINDAN ÇIKACAKLAR ÖNEMLİ.

  2. 13/01/2010, 21:57

    >merhaba,benim babam cezaevinde tahhüt verdi dosyalrı için şimdi yazışmaları bekliyoruz. ama bugün eve ek karar gelmiş, biz evde yoktuk, komşudan öğrendik. Acabu bu ek karar tahhütle ilgili olabilir mi? Mahkemlerin dırdırma kararı taahütte bulunan adrese mi gönderiliyor? Bilgisi olan varsa paylaşırsa sevinirim.

  3. 13/01/2010, 22:11

    >151 de yazan arkadaş sen vekaleten ceke imza attın sonra mahkemen görüldü adli para cezası aldın sonra yeni çıkan yasayla mahkemeye baş vurdun savcıda sana dediki bir kere ceza verilmiş yapaçak bir şey yok dedi öylemi? bu mahkeme kararını burda yayınlarmısın bizde görelim..

  4. 13/01/2010, 22:22

    >SUYU GETİREN DE BİR,TESTİYİ KIRAN DA ——-TÜRK ADALETİNİN TÜRK SİYASİLERİN TÜRK KAMUOYUNUN KARŞILIKSIZ ÇEK SAHİBLERİ İÇİN İZLEDİĞİ TUTUM VE YORUM BUDUR. BU YORUMUN HER İKİSİNİN DE KABUL EDİLDİĞİ TOPLUMLAR TEMELDEN SARSILIRLAR.ÇOK KİŞİNİN İFLAS EDİP SÜRÜM SÜRÜM SÜRÜNDÜĞÜ ÜLKEMİZDE BİR İKİ DOLANDIRICI İLE EŞ TUTULMASI GİBİ.ihtiyar

  5. 13/01/2010, 22:24

    >bnim verdiğim taahhütün cevabında yurt dışına çıkış yasağı yok..!

  6. 13/01/2010, 23:00

    >HEKİMSİZ,HAKİMSİZ MEMLEKETTE OTURMA—–Toplumda insana en gerekli şey sağlık ve huzurdur.Sağlık için hekim,huzur ve güvenlik için de adaleti dağıtacak hakim mutlaka gereklidir. O ZAMAN YAŞAMIMIZDA BU İKİ MESLEK ÇOK ÖNEMLİ şu an bu görevi yapan insalarımız iş yoğunluğundan dolayı sağlıklı kararlar alamıyor hatta şaşırmış vaziyetteler yaptıkları her hata almış oldukları her yanlış karar bizim hayatımızı rizke sokuyor SOKDUDA dikkatinize

  7. 13/01/2010, 23:14

    >sn 148sizin çek gerçek kişi çekimi, şirket çekimi?

  8. 13/01/2010, 23:22

    >sayın 158 ltd sti çeki saygılar

  9. 13/01/2010, 23:36

    >Herkese iyi akşamlar. Yeni yasa ile birlikte sadece adli para cezası kısmını ödemek infazı durduruyormu? Yada alacaklı taraf ile anlaşarak şikayetten vazgeçmesi durumunda infaz duruyormu? Bu gün bir tanıdığımın Beyoğlu adliyesinden aldığı bilgiye göre Adli Para Cezası + Faizi ödenmeden infazın durması söz konusu değil demişler. Bunun haricinde alacaklı tarafın şikayetinden vazgeçmeside infazı durdurmaz demişler. Bu söylenenlerin doğruluğu hakkında cevap verebilecek arkadaşlara şimdiden çok teşekkür ederim. Allah herkese kolaylık versin.Guns

  10. 13/01/2010, 23:54

    >SN 148Siz temyize gittiyseniz zaten eşiniz ceza alamaz. Çeki keşide eden alır. Vekaleten imzalayanda siz olduğunuzdan yeni yasa gereği size ceza çıkmaz, eski yasada suçsuz olanda yeni yasada suçlanamaz, yani eşinizde ceza almaz.avukatın yorumu anlaşılır gibi değil.bu iş temyiz de çözlür, canınızı sıkmayınselamlar

  11. 14/01/2010, 00:06

    >kanun ve adalet farklı şeyler.terfisini düşünen hakimler kanunu uygular ama adil olamazlar!Dikkat edin kanun mülkün temeli değil adalet mülkün temeli diyor eğer bana göre kanun mülkün temeli olursa malın temeli olur oda adalet olmaz adaletsiz ülkede temel olmaz ve o ülke başka devletler görmüş ve başka bir milletin devleti olur.Sayın hakimler ve savcılarımızda terfi ederek yaşarlar.Sevgili hakimler sizler tuzsunuz komayın melekete yazık bu halka yazık.Adam emperyalizme uşaklık yapıyor ona bir şey yok adam çekini ödeyemiyor katillerle aynı koğuşta yatıyor.adamın vergiden trilyonlarca borcu var bişey olmuyor.hangisini anlatayımki.EVET SİZE ABZÜRT BİR ÖNERİ HEP BERABER TESLİM OLALIM BENCE DEVLET DÜŞÜNSÜN.BİZİ NEREDE YATIRACAKLARINI ONLAR DÜŞÜNSÜN!!!!

  12. 14/01/2010, 00:13

    >162 ADIM BİLİNÇLİ ETKİNLİK

  13. 14/01/2010, 00:18

    >SANIRIM BIR SURE SITE SORU CEVAP SEKLINDE DEVAM EDECEK TAKI ICERDEKILER VE DISARDAKILER OZGURLUKLERINE KAVUSANA KADAR.. AMA SANMAYIN KI BU OZGURLUK FAZLA SURER BIZLER BURADA TAM 1 YIL INANILMAZ BIR MUCADELE VERDIK VE BUGUN ERTELEME GIBI SACMA SAPAN BIR SEY CIKTI KARSIMIZA.. DAHA DUN GIBI HATIRLIYORUM SITEDE 5 SAATTE BIR YORUM OLURDU..SAYILI GUN CABUK GECER BUNU KIMSE UNUTMADAN MUCADELEMIZE DEVAM EDELIM.. EVET HAKLI OLARAK HERKESIN SORULARI OLACAK VE BURADA BILGISI OLAN TUM ARKADASLAR BIRBIRIMIZE DESTEK OLACAGIZ AMA EN AZINDAN GUNDE 1 KEZ BILE OLSA YUKARIDAKI METNI FAX CEKELIM…AGLAMAYANA MEME VERMEZLER ….

  14. 14/01/2010, 00:35

    >TEK TEK ELLERİNE DÜŞÜP YEM OLACAĞIMIZA TOPLUCA TESLİM OLUP DERS VERELİM!!ADALET DERSİ.TARİH DERSİ .BİR GÜN KİTAPLARDA ŞU YAZSIN …/../2010 DA 20 BİN ÇEK MAĞDURU TESLİM OLDU.HÜKÜMET BU AYIBI KALDIRAMAYIP İSTİFA ETTİ NE DERSİNİZ,MAĞDURDAŞLAR??BİLİNÇLİ AMAÇLI ETKİNLİK

  15. 14/01/2010, 00:36

    >değerli arkadaşlarCHP milletvekili SAYIN ŞEVKİ KULKULOĞLU ile az evvel telde konuştum…yarın saat 14.00 de çek yasası ile ilgili gündem dışı konuşacağını söyledi…ve bizim sorunlarımızı dile getireceğini iletti…ayrıca yarın HALK TV de 17.00 ile 19.30 arasında proğram olacağını ve bu proğramda çek yasası ve hal yasası konuşulacak bunu da sizlere iletmemi istedi…bilgilerinize…my way

  16. 14/01/2010, 00:41

    >chp ye ve sayın şevki kulkulogluna tesekkur ederiz.bizde boş durmayıp faxlara devam edelim. erdem

  17. 14/01/2010, 00:44

    >CHP NİN KONUYU TEKRAR MECLİS GÜNDEMİNE TASIMASI BENCE COK OLUMLU. ZATEN CHP DE OLMASAYDI BİZE ERTELEME DEĞİL İDAM VERİRLERDİ. ŞİMDİ HEPBERABER YENİ FİKİRLER ÜRETİP HAKLI DAVAMIZA TAM GAZ DEVAM EDELİM

  18. 14/01/2010, 00:46

    >sayın gökhan kesinlikle katılıyorum…my way

  19. 14/01/2010, 00:47

    >165 bu hükümet o delikanlılığı yapmaz, bizde teslim olduğumuzla kalırız.

  20. 14/01/2010, 00:48

    >Arkadaşlar 160 a cevap verebilecek kimse yokmu?

  21. 14/01/2010, 00:48

    >evet kesınlıkle haklısınız chp olmasaydı simdi hepimiz kacıyor olurduk. insallah chp anayasa mahkemesinede gidecek ve bu yüzkarası yasa tarihe gömülecek.erdem

  22. 14/01/2010, 00:56

    >SEVGİLİ MY WAY VE GÖKHAN ARTIK CHP NİN DE VE DİĞER SİYASİ KURULUŞLARINDA YAPACAKLARI BİŞEY KALMADI.DAHA ÖNCE CÜNEYTİN YAZDIĞI SADECE YARGITAYIN İÇTİHAD OLABİLECEK KARARI KALDI BEN ÖNERİMDE CİDDİYİM ARTIK OLAYIN ÇÖZÜMÜ SADECE BİZLERE KALIYOR VE MUTLAKA SES GETİRECEK BÜYÜK ÇIKIŞLAR YAPMALIYIZ BENİM ÖNERİMLE İLGİLİ EN AZINDAN OLUMLU VEYA OLUMSUZ GÖRÜŞ BİLDİRİN BİLİNÇLİ AMAÇLI…

  23. 14/01/2010, 00:57

    >160avukat haklı…bu sadece infazı erteliyor…ve para ödenemediği zaman tekrar kaldığı yerden başlıyor…eski yasada alacaklı anlaşarak davadan vazgeçtiğinde dava düşüyor ve tekrar şikayetçi olamıyordu…fakat 5941 bu konuda ince ince düşünülmüş ve alacaklı lehine ne gerekiyorsa yapılmış…zatan 1. maddesinde çek hamillerinin korunacağı yazıyor eskiden yasanın başlığında vardı…hamil ise korunacak…keşideci ise kahrolacak…kısaca bu..my way

  24. 14/01/2010, 00:58

    >160, adli para cezasını ödemek infazı durdurur,adli para cezasında faiz yok.Alacaklı davasından feragat ederse infaz durur.

  25. 14/01/2010, 01:04

    >..173..CHP anayasa mahkemesine mutlaka gitmeli ve gidecek konuyu 5941 sayılı yasanın bu memlekette yıllarca uygulanacağını ve yıllardır insanların yaşadığı sıkıntıların devam edeceğini öngörerek değerlendirmek durumundayız…evet hep söylüyoruz CGK kararı kısa vadede tek çözüm…ve bunu hızlandırabilecek bir yazı ana sayfada mevcut…ne kadar kabul gördü bu tartışılır…nedense o yazıyı okuyan damı yok diye düşünmeye başladım yazılanlara baktığım da..umarım yanılıyorumdur…my way

  26. 14/01/2010, 01:14

    >Sayın myway,O zaman alacaklı ile anlaşmadan savcılığa gidip ben bu adli para cezasının tamamını ödiyeceğim deseniz. (Faiz falan olmadan) infazınız durmuyor. Doğrumu anladım acaba? İyi akşamlar.Guns

  27. 14/01/2010, 01:15

    >160siz alacaklıyla anlaştıktan sonra her şekilde infaz durur.

  28. 14/01/2010, 01:29

    >Değerli arkadaşlar; en son yorum yapan GÖKHAN arkadaşımızın son yorumuna bende tekrar dikkat çekmek isterim. Herkes tarafından bilineceği gibi; aşağı yukarı bir yıldır, bıkmadan usanmadan mücadele ederek, çok yol katettik. Tam olarak; özgürlüklerimize kavuşmamış olsakta, yinede; çok şeyler yaptık sayılmazmı:? En azından; Güneş'in balçıkla sıvanamıyacağının, birşeylerin üzerinin örtülemiyeceğinin önemini herkese anlatmadıkmı? Ama tüm bu haklı mücadele azmimize rağmen; gücümüz, büyük maddi güçler karşısında, yetersiz kalmıştır ama; kimse, verilen bu mücadelenin yetersiz ve başarısız olduğunu söyleyemez ve söylememeli. Çok zor şartlar altında mücadele ettik ve Allah'ın izniyle, etmeye devam edeceğiz. Haklı olduğumuza inandığımız bu davamızda, geçte olsa; mutlak ve mutlak en iyi sonuçlara ulaşacağız. Bu bakımdan; tüm katılımcı arkadaşlarımın, sabırlarını zorlayarak, haklı mücadelemize gönülden desteklerinin devamını diliyorum. Saygılarımla. Barışçı-Mersin

  29. 14/01/2010, 01:42

    >myway siz anayasa mahkemesinin 5 sene kadarda sürebilecegini söylemiştiniz mayın yasasının 1 haftada gündeme alındıgını biliyoruz anayasa mahkemesi bunu neye göre degerlendiriyor?1 hafta içinde görüşülen konuyla 2 sene sonra görüşülmeye başlanan konunun önem derecesini kim belirliyor?kamuoyumu anayasa mahkemesinin kendisimi?bence konu anayasa mah. gittiginde hemen görüşülmesi gerekir çünkü bu konu 2 milyon insanı ilgilendiriyor ortalıkta sinirden patlıycak mayın gibi dolaşan(kaçak oldugu için daha rahat dolaşamayanlar hariç)çek magdurlarının sorunlarının mayın yasası kadar önemli oldugunu düşünüyorum ve anayasa mahkemesininde böyle düşünecegine inanmak istiyorum.bborcundan dolayı insanları hapse atmak büyük haksızlıktır BORÇLU OLMAK SUÇSA TÜRKİYEDEKİ BÜTÜN BORÇLU İNSANLARIN EŞİTLİK İLKESİNE GÖRE HAPİSLE CEZALANDIRILMALARI GEREKİR!

  30. 14/01/2010, 01:44

    >arkadaşlar hrks selamlar bilmiyorum ama 165 deki arkadaşın önerisi kayda deger son çare olarakda olsa ve böyle bir olayı çok güzel süsleyip degil hükümet istifası siyasete tövbe bile eddiririz bu münafıklara saygılarımla

  31. 14/01/2010, 01:58

    >…177…şu anda adli para cezasını yatırabiliyor iseniz taahhüt vermeden zaten yatırırsınız infaz de devada düşer sadece icra olayı kalır…fakat taahhütte bulunursanız ödeme aksamazsa zaten sorun yok ödeme aksadığı zaman infaz tekrar başlar…….180…anayasa mahkemesinde hangi yasanın görüşüleceğini anayasa mahkemesi başkanı belirliyor isterse mayın yasasın da olduğu gibi 1 haftada gündeme alır…ya da 5 yıl bile sürebilir…my way

  32. 14/01/2010, 02:05

    >sayın 160 adli para cezalarında faiz yok sadece tutarı ödersin.adli para cezasını yatırdığında hapis ortadan kalkar ama icra yolun açık olur.alacaklı ile anlaşıp anlaşmaman pek önemli değil.

  33. 14/01/2010, 02:07

    >sayın my way siteden bir bilgin varmı aihm giden varmı hiç?

  34. 14/01/2010, 02:11

    >myway peki biz anayasa mahkemesine magdurlar olarak yasanın biranönce görüşülmesi için dilekçe verebilirmiyiz?bu hakkımız varmı?eger böyle bir hakkımız varsa bu hakkımızı kullanmamız gerektigini anayasa mahkemesininde bu magduriyete duyarsız kalmayacagına inanıyorum.çeke uygulanan bu hapis cezası kalkarda çek kullanan insanlar alacaklı karşısında teminat olarak TARİHTE AFRİKADAN ZİNCİRLENMİŞ BİR ŞEKİLDE GETİRİLEN ZENCİ KÖLELER GİBİ MUAMELE GÖRMEKTEN KURTULURLAR!

  35. 14/01/2010, 02:17

    >…184…sanırım cüneyt AİHM e bir dilekçe yazmıştı…ama ayrıntısını bilmiyorum…….185…CHP anayasa mahkemesine götürdükten sonra bu araştırılabilir…fakat şu anda öncelik yargıtay CGK umarım yukarı daki dilekçe değerlendirmeye alınır….my way

  36. 14/01/2010, 02:20

    >teşekkürler iyiki varsınız…

  37. 14/01/2010, 02:27

    >sayın 160 da yazan arkadaşım..okuduğuma göre sitedeki arkadaşlar sana yardım olmak için bi kaç sey yazmışlar ama kendimi senin yerine koydum ben hiç bişey anlamadım.. o adliyeden size bilgiyi veren arkadasa bi zahmet soruver.. universiteyi nerde okumuş… hiçmi türkcesi yokmuş yazılı kanunları okumak için.istersen sana yardımcı olmak için sorundan anladıgım kadar yardımcı olmaya çalısayım. bu yazdıklarımı hukuku bilen birindende teyit ettirebilirsin..1) adli para cezasını ödediğinde infaz kalkarve ilave faiz diye bişey yoktur..alacaklının seni hapisle sıkıştıracak kanuni bi tutarı kalmaz… ama icra olarak alacağı devam eder.. eğer çekin ltd şirket çeki ve şahsi kefaletin yoksa şahsınada icra için gelemez… 2) sen her halukarda eski yasadaki lehe olan kanunlardan yararlanabilirsin.. eğer alacaklınla anlaşıp şikayetinden vaz gecerse dava tüm sonuçları ile ortadan kalkar… buraya kadar olan eski kanunla ilgiliydi…YENİ KANUN:* Alacaklınla bir ödeme planı üzerinde anlaşrınız ve mahkemeye verdiniz.. sen buna göre ödemelerini yapmak zorundasın.. aksattıgında alacaklı şikayet ederse hakkındaki infaz aynen devam eder. çünkü yeni kanunda bu anlaşmayı alacaklı taraf mahkemeye veriyor senle anlaştıktan sonra ve şikayetten vazgecmiş olmuyor. sana süre veriyor.* olduda ödeyemedin seni şikayet etti ve mahkeme hakkındaki infaza devam kararı verdi.o dakka bile ödeme gucun varsa adli para cezasını oder kanuni olarak rahatlarsın..ama basta yazdığım icra alacağı devam eder…. umarım anlayacağın şekilde yardımcı olabilmişimdir…

  38. 14/01/2010, 02:33

    >…188…çok açıklayıcı ve doyurucu bir yazı olmuş…umarım bu anlaşılır yalın dilinle bu tür cevapları vermeye devam edersin ve sitedeki arkadaşlar ve bizler engin bilgilerinden yararlanırız…teşekkürler…my way

  39. 14/01/2010, 02:37

    >değerli 161 yazınızı yeni gördüm kusura bakmayın sorun şurda temyiz hakkımızıda kullanamadık dosya infazda saygılar

  40. 14/01/2010, 02:40

    >eğer anayasa başkanı karar veriyorsa dosyanın görüşülmesine ğörünen köy kılavuz istemez başkan iktidarın teyze çocuğu kuzun ne derse o olur yandık o zaman

  41. 14/01/2010, 02:54

    >Arkadaşlar lütfen mantıklı olalım bura yazışarak kişileri biribirimize şikayet ederek inanın birşey elde edemiyecek gibi gözüküyoruz. Çünkü gözünü yolsuzlukla nasıl memleket malını peşkeş çekeriz ve yandaşlarımızı nasıl zengin ederiz diye düşünen bir Başbakan ve hükümet olduğu müddetçe inanın bizi düşünmezler hele birde seçimler yaklaştıkca düşünün neyi düşüneceklerini,inanın bu hükemetin gözü dönmüş dertleri çok başka örneklersek medya ihaleleri enerji ihaleleri,liman ihaleleri,devlet arazileri ve iş takipçiliği son günlerde duyduğuma göre millet vekillerinin çocukları,akrabaları meclisin yakınlarında ofisler tutup iş takipçiliği yaptıklarını bu durum böyle olunca şu kısıtlı zamanda seçimler yaklıştıkça onlarda bizlerden daha önemli olan ceplerinin ve kotuklarının telaşı başlayacak kısacası bizi kimse duymayacak ama onların unuttuğu birşey var ağır atın tepmesi seçimlerde ağır olur tabiki seçimler geldiğinde kaçak olmaz oy kullanabilirsek.

  42. 14/01/2010, 03:15

    >ltd.şti.haricen müdürlerde hissesi olmayanların cezaları düşüyormu arkadaşlar. ltd.ştinde hissesi olmayan haricen müdür ler imzaladıkları çeklerden adli para cezası düşüyormu hasan

  43. 14/01/2010, 03:19

    >192 yazımın devamı arkadaşlar ses getirebilmek için tekel işçilerinin yanında pankart açalım Sn.Cüneyt, Sn. my way, Sn Jenardi kısaca önderlerimiz bir fon oluşturalım gücümüzün yettiği kadar basında ilanlar vermeye çalışalım. eylem yapalım, hatırlayın bir esnafımız Sn.Ecevet'in önüne yazar kasayı attı günlerce tv.lerde gösterilmişti. pankartlar yazdıralım görülebilecek yerlere asalım el ilanları bastıralım

  44. 14/01/2010, 09:57

    >Arkadaşlar günaydın! limited şirkette müdür olarak görev yapan ve şirkette hissesi olmayanlardan berrat kararı olan varmı?

  45. 15/01/2010, 11:54

    >Merhabalar!Bir hafta önce taahhütname verip tahliye oldum;yerine getiremezsek verdiğimiz taahhütnamelerden dolayı ayrıca bir ceza almayacağımız söylendi savcı tarafından;fakat çek cezası kalksa bile bu taahhütnamelerden dolayı hapis cezsı alanabileceği söyleniyor…Nedir işin gerçeği arkadaşlar??Saygılar sevgiler…

Comment pages
  1. No trackbacks yet.

Anonymous için bir cevap yazın Cevabı iptal et