Başlangıç > genel > Karşılıksız cek sucu ya diğer suclar!

Karşılıksız cek sucu ya diğer suclar!

Eşim 40 gün önce karşılıksız çek suçundan tutuklanarak cezaevine gönderildi
Kızım özel okulda okuyor ama okulun sahibi eşimin lise arkadaşı, tam burs alarak masrafsız okuyor, ama kızımda hak ediyor çünkü sınıfının değil, tüm 6. sınıfların içinde birinci, “bütün bu yaşadıklarına rağmen, bütün bu kaçışlara, parasızlığa, evsizliğe,imkansızlıklara rağmen” başarısında hiçbir eksilme olmadı.

Kızımızın okulu 14 Eylülde açıldı, her sene olduğu gibi ilk gün beraber gittik okula, törenden sonra okuldan çıktık arabaya bindik, o saniye arka kapı açıldı içeri 3 kişi girdi oturdu,adamlardan biri bağırmaya başladı “seni bulamayacağımızı zannettin” eşime belindeki tabancayı göstererek arabayı sür dedi, boş bir yere gelince arabayı durdurdular..

Tehditler başladı, çekleri neden ödemedin, parayı bugün bulup bana vereceksin, başka yolu yok, para gelene kadarda seni bırakmayacağız, ya öleceksin, ya çek borcunu ödeyeceksin, adamlarım yemin etti seni öldürmeye, seni gördükleri yerde bir şarjör boşaltacaklardı midene, şimdi ben tutuyorum, parayı verme ben yapacağım şimdi artık, diye bağırdı durdu, eşimde paramızın olmadığını, bulamayacağını söyledi hep, ama nafile..

Bana dönüp, parayı bul kocanı kurtar, deyip arabada beni bıraktılar , eşimi kendi arabalarına alıp gittiler, bu arada araba bizim kendi arabamız da değil eşimin teyzesinin arabası, kızımızı okulun ilk günü olduğu için almıştık….

Ne yapacağımı şaşırdım, hayatımda bu kadar telefonda konuştuğum bir günü hatırlamıyorum, eşimin karşılıksız çek nedeniyle araması var biliyoruz ve onlarda polise gidemeyeceğimizi bildikleri için rahatlar.

bu adamlar atölyeci bize fason mal dikiyorlarmış ama işlerimiz iyiyken o kadar çok iş veriyorduk ki onlara başka kimsenin işini yapmadan sadece bize çalışıyorlardı, iflas ve batış olayları patlak vermeye başladığı günlerde bir kere karşılaşmıştık,

Benim kocam çok gururludur, herkes gibi, belki de iflası kabullenmedi, sıfırdan başlayıp 10 m.karelik bir dükkandan çok iyi yerlere gelmişti, kurtaracak sandı ne var ne yok satıp çekleri ödemeye çalıştık ama olmadı olamadı..

Eşimin bu adamlara çek borcu varmış, o gün hepsini istedi bizden, para yok ki iflas etmişiz nereden bulacağız? zaten kaçak olduğumuz için kimseyle görüşmüyoruz, teyzesinin bir evi vardı onu adamların üzerine geçirelim dedik bunları bulduk adama dedim ev var ilk önce tamam dedi daha sonra  daha fazlasını istedi, siz yanlış anladınız miktarı serbest bırakabilmemiz için daha fazla istiyoruz dediler, o an ben bittim zaten, bunlar eşimi öldürecekler, çünkü bulmama imkan yok…

Sabah 6 da telefon çaldı eşim telefonda, kaçtım geliyorum dedi, evi terk edip bir tanıdığımıza gitmemizi söyledi ve eşimde  oraya geldi, yarım saat sonra telefonlar başladı, telefona cevap vermiyoruz, mesajlar gelmeye başladı, bittin, öleceksin, artık karın kızında ölecek, daha neler neler, ne yapacağımızı bilemedik, tek çare polise gitmek,

Bir tanıdık vasıtasıyla G.B.T. ye baktırdık eşim temiz çıktı, nasıl olur ya dedik,  çek davaları düştü mü acaba dedik çok sevindik boşuna polisten gizlenmişiz, hemen karakola koştuk.. Karakolda ifadeler verildi, komiser pek inanmadı, darp yok, iz yok, dayak yok bu nasıl kaçırılma dedi, o esnada mesajlar gelmeye devam ediyordu, polis mesajları okuyunca istemeye istemeye tamam dedi yakalama çıkartıyoruz ben arabalarının plakasını almıştım, onu da verdik  eve döndük..

Ertesi gün tanıdıklarımızın aracılığı ile bir avukat bulduk, eşim buluşup tam avukata giderken komiser aramış, gelin müjdeli haberlerim var diye, geri dönmüş eşim, gitmiş komiserin yanına, 2 dakika sonra polis geliyor komiserin yanına abinin karşılıksız çek vermekten tutuklaması var….şok ..

Beni aradı eşim, bende yakalandı adamlar haber verecek zannettim, sadece şunları dedi, çok kötü şeyler oluyor, sana anlatırlar, telefon kapandı…

Avukat aradı eşimi kaçıran adamlar yakalanmış, ifadeleri alınmış ve serbest bırakılmışlar, kanunlar adam kaçırmayı, ölümle tehdit etmeyi suç saymıyor sanırım, hala arayıp benimle görüşmek istediklerini çekleri bir şekilde ödememi söylüyorlar.

Bu adamların mahkemeye bir ifadeyle hemen serbest kalacağını, hiç düşünmemiştik, eşim dışarıda olsaydı mutlaka bulup öldürürlerdi, şimdi en azından o içeride ama güvende diyorum.

Bizim yaptığımız ticari bir hata, yada beceriksizlik olsun adı, sonucu: çek borcun var diye tüm özgürlüklerin elinden alınıyor, devlet seni yakalamadan, peşindekiler yüzünden hapis hayatı yaşıyorsun zaten, alacaklı seni öldürse elini kolunu sallayarak gezecek nerdeyse, borçlarını ödemek için her işte çalışmaya razısın, ama yok o fırsat tanınmıyor..

Şimdilik ben saklanıyorum, ama kızım okuyor, okumak zorunda!!

Kategoriler:genel Etiketler:, , , ,
  1. 01/11/2009, 12:36

    akp,nin istediyi bu zaten bizmagdurlar hapise dagdakililer sokokta serbest buda akp,nin vicdani

  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

