Başlangıç > çek kanunu, çek yasası > >Çek yasası ile ilgili haberler

>Çek yasası ile ilgili haberler

>Karşılıksız çek sorunları hala çözülemedi, yaşanan bunca Adaletsizlik ve Hukuksuzluğa rağmen çek yasası çıkmadığı gibi, iktidar partisi bir yıl süreyle erteleme işini bile becerememiş gözüküyor.

Adalet Bakanı Sadullah Ergin‘in bu soruna yaklaşım tarzınız biliyoruz ve gerek basında gerekse TBMM konuşmalarında gayet net ifadeyle ” Çek Mağdurlarının sorunu bizim sorunumuzdur, nasip olur en yakın bir zamanda müjde veririz demiştir.

Ekonomiden sorumlu Devlet Bakanı ve Başbakan Yardımcısı Sayın Ali Babacan, çek yasası ile ilgili olarak basına yaptığı açıklamalarda, kısa ve öz kelimelerle Karşılıksız Çek hapsinin hem Evrensel hukuk kurallarına, hemde Ticari yaşam kurallarına aykırılığına değinerek kesin ve net şekilde görüşünü belirtmiştir.

Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, Çek Kanunu ve karşılıksız çek hapisleriyle ile ilgili basına kendi görüşlerini belirtmiş, Çek Mağduru ifadesinin muğlak olduğunu, Çeki alanın veya Çeki verenin dönem dönem Mağduriyet yaşadığını, yani Mağdur olanın kimi zaman çeki veren kimi zaman da çeki alan olduğunu, bununda ülkedeki ekonomik durumlarla ilgili olduğunu ifade etmiştir, bu bir bakıma ülkede yaşanan ekonomik kriz düşünüldüğünde, çek verenlerin mağdur duruma düştüğünü üstü kapalı kabul etmekte olduğunu anlıyoruz.

Başbakanımız sayın Erdoğan‘ın bu sorunun çözümü hakkında talimat verdiğini biliyoruz.

Ekonomi Koordinasyon Kurulunda olan Sayın Zafer Çağlayan‘ında olumlu düşünceler içerisinde olduğu karşılıksız çek hapsine şiddetle karşı olduğunu biliyoruz..

Peki bu çek yasası neden çıkmadı? çıkamadı? hiç birimizin derdine derman olmayacak yaralarımızı sarmaktan bile çok uzak olan cezaları erteleme gibi geçici bir maddeyle Anneleri evlatlarına, evlatları Anne ve babalarına, insanlarımızı özgürlüklerine kavuşturacak, Mübarek bayram günümüzde bir nebzede olsa yüzleri güldürecek bu geçici çözümü yapamadılar? bunca verilen sözlere rağmen, gözümüzü içine baka baka bayramda herkez sevdiğinin yannda olacak sözlerine rağmen bu güne kadar bunu bile yapamadılar.. neden?
Cevabı çok basit; Adalet Komisyonunda bu çözüme, erteleme konusuna bile karşı çıkan, bir kaç üye yüzünden..
Bu üyeler neden insanların özgür olmasına direnir ki?

Umut ederizki Bayramda herkez evinde anne baba ve çocuklarınn yanında olacak diye bizlere verilen sözler tutulur..

Sayın Başbakanımız Erdoğan Ak Parti grup toplantısı için Kızılcahamam Asya Termal Otelinde olacak, gönderdiğimiz faxlar kendisine mutlaka iletilir en azından danışmanlarına iletilir bu bizim için iyi bir fırsattır. Aşağıda olan fax ve telelofonlarla Başbakanımıza ulaşmaya çalışalım, aramalar ve faxların yoğunluğu bayramdaki kaderimizi belirleyecektir.

Kızılcahamam Asya Termal Otel
Telefon: 0312 736 40 00
Fax: 0312 736 69 49

Bu numaralara Fax çekerek ve şansımızı zorlayarak telefon yoluyla Başbakanımıza ulaşmaya çalışalım
Bizleri ve cezaevinde olupta aramalardan mahrum zindandaki arkadaşlarımız adına defalarca arayarak kendimizi Çek Mağdurları’nı her saniye hatırlatalım..

  1. 22/11/2009, 19:38

    >ARKADAŞLAR; BİRAZ EVVEL PTT'DEN GELDİM. MERKEZ PTT OLMASINA RAĞMEN MEKTUPLARIMI ALACAK MEMUR BULAMADIĞIMDAN, HAZIRLADIĞIM MEKTUPLARI PAZARTESİ GÜNÜ YARGITAYA GÖNDERECEĞİMİ BİLMENİZİ İSTERİM. BİRAZ EVVEL BAKTIM SİTEMİZE; SATIR BAŞLARIYLA NE HAYAT HİKAYELERİ VAR. ZATEN HEPİNİZİN KATKILARIYLA; ŞU HAKLI OLDUĞUMUZ DAVAMIZDAN, HAYIRLI SONUÇLAR ALDIKTAN SONRA, KİM BİLİR; BELKİ O GERÇEK HAYAT HİKAYELERİNDEN, HERHALDE KOCAMAN BİR ROMAN OLUR, ROMAN. HEMDE NE ROMAN. HER NEYSE; KIZILCAHAMAM'A FAKS GÖNDERME İŞİNDE, TÜM EMEĞİ GEÇEN ARKADAŞLARIMA BEN ŞAHSEN, TEŞEKKÜRLERİMİ İLETİYORUM. PAZARTESİ GÜNÜ; YARGITAYA MEKTUP GÖNDERME KONUSUNDADA TÜM KATILIMCI ARKADAŞLARIMIN, MUTLAK GEREĞİNİ YAPACAKLARINI BİLİYOR VE EMİNİM. ELBETTEKİ; OLMAYAN İMKANLAR ÖLÇÜSÜNDE. 100 NODA YAZAN ARKADAŞIM GİBİ; EMEKLİ BABASINDAN HARÇLIK ALAN ALMAYA MECBUR KALAN, ARKADAŞLARIMIZA NE DİYEBİLİRİZKİ? ÇÜNKÜ; BEN KENDİMDE, YILLARDIR EMEKLİ OLMAMA RAĞMEN VE ŞU ANDA ÇALIŞIYOR OLMAMA RAĞMEN, ESKİDEN GELEN YIĞINLA BORÇLAR; HASTALIKLAR VE ÖLÜMLERDEN DOLAYI, HALEN 80 YAŞINA MERDİVEN DAYAMIŞ OLAN BABAMDAN YARDIM ALMAKTAYIM. NEREDEYSE; TÜM MAAŞINI BEN ALIYORUM DERSEM, YALAN OLMAZ. KUSURA BAKMAYIN ARKADAŞLAR; HİKAYE ANLATMANIN ZAMANI DEĞİL, ÇALIŞMANIN ZAMANI AMA, 100 NODA; YAZAN ARKADAŞIM İÇİN BİRKAÇ SATIR YAZAMADAN GEÇEMEDİM. ÇÜNKİ; BİRÇOĞUMUZ, AYNI DURUMLARI YAŞADIK VE YAŞAMAKTAYIZ. HAFTA BAŞINDAN İTİBAREN; HER TÜRLÜ ÇALIŞMALARIMIZA, HEP BİRLİKTE DEVAM EDECEĞİZ. ALLAH; HEPİMİZE KOLAYLIKLAR VERSİN. TÜM KATILIMCI ARKADAŞLARIMA SAYGILARIMLA.Hasan(Barışçı)-Mersin

  2. 22/11/2009, 20:33

    >yarın eşimi görmeye gidiceğim.inşallah onuda cıkartır gelırım:( amaa nerdee.tam 55 gun oldu.ve hala umudumuz tukenmedı.ona guzel haberler goturmek ıstıyorum.en azından tesellı bulacagı haberler.emegi gecen herkese tesekkurler.mersindeN….

  3. 22/11/2009, 20:57

    >arkadaşlar yargıtaya yazdığımız mektupları star tv ye Ugur Dündara da göndersek daha iyi olmaz mı?Çünkü günlerdir tv de bizimle ilgili en ufak bir haber yok.Böylelikle belki daha çok dikkatlerini çekeriz.

  4. 22/11/2009, 21:22

    >haber 24 kanalında bu hafta borçlar kanununun görüşüleceğini bayrmadan sonra çek kanununun meclise geleceğini söylediler

  5. 22/11/2009, 21:22

    >ARKADAŞLAR HABERLERE ÇOK ÇIKMAK İYİ DEĞİL. KARARINDA OLMASI İYİ.

  6. 22/11/2009, 23:12

    >ARKADAŞLAR FAXSLARI CEKTİK VARMI HERHANGİ BİR DEĞİŞİKLİK BİLEN VARMI OLACAKMI BAYRAMDAN ÖNCE CIKMA ŞANSI CEZAEVİNDEKİ KARDEŞLERİMİZİN.

  7. 23/11/2009, 02:42

    >emeği geçen herkese selam arkadaşlar.az önce kardeş blogumuzdaderneğin bir açıklaması vardı.sizin mektubunuzu gazetelerde yayınlamak için bana göre mantıklı.bir göz atarsanız iyi olur

  8. 23/11/2009, 05:43

    >ENE ESNAF EL İNSAFDİYEREK 5-6 AY ÖNCE YAZMIŞTIM. BEN HALAA ÜLKESİNE DÖNEMEYEN,AMA BU ÜLKE İÇİN HER ZAMAN ÖLMEYE HAZIR OLAN MAALESEF Kİ BATMIŞ BİR ESNAFIM. AMA ÇOK ŞÜKÜR Kİ ALNIM AK YÜZ KIZARTICI BİR SUÇ İŞLEMEDİM. BATARKEN BİLE ŞEREFİMLE BATTIM. SON ANA KADAR BORÇLARIMI ÖDEMEK İÇİN ÇIRPINDIM DURDUM.EN AZINDAN ALACAĞI OLAN FİRMALAR BUNU BİLİYOR.BORÇ ÖDEMEK İÇİN ELDEN ALMIŞ OLDĞUM BORÇLARI DA KURŞ KRUŞ HELALLEŞTİM.AMA TİCARİ OLARAK BORCUMU ÖDEYEMEDİ İSEM.ALACAKLI OLDĞUM SENETLERİMİ DE TAHSİL EDEMEDİ İSEM.BU BENİM SUÇUM DEĞİL.TÜM T.C.YÖNETİCİLERİNE SESLENİYORUM.EKONOMİK KRİZİ BEN Mİ YARATTIM.YILLARDIR BİZİ YANLIŞ YÖNETENLERİN HİÇ Mİ SUÇU YOK???ÇOCUKLARIMDAN EŞİMDEN AYRI KALMAK İLE ZATEN CEZAMI ÇEKİYORUM.İZİN VERSENİZ ÜLKEMDE BELKİ DAHA KOLAY YENİDEN AYAĞA KALKARDIM.BEN DE 18 AY ÇALIŞIP 10 AYDIR PARAMI ALAMIYORUM.BU MU SİZİN ADALETİNİZ.ADALET DEMEK EŞİTLİK DEMEKTİR.BEN CEZAMI ÇEKEYİM AMA O ZAMAN BORCUNU ÖDEMEYEN HERKES ÇEKSİN.EMEĞİ GEÇEN TÜM TÜRK VATANDAŞLARIMA TEŞEKKÜR EDİYORUM.SİZİ BURDAN DA İZLİYORUM.HER ZAMAN DESTEKLEMEYE DEVAM EDECEĞİM.HAPİSTEKİ ARKADAŞLARIMA VE AİLELERİNE ALLAH SABIR VE KOLAYLIKLAR VERSİN

  9. 23/11/2009, 11:48

    >arkadaşlar kızılcahamam toplantısında bizim için bir şeyler konuşulmuşmu?

  10. 23/11/2009, 13:52

    >DEĞERLİ ARKADAŞLAR ANA SAYFADAKİ ''TÜRK YARGISINA AÇIK MEKTUP'' İSİMLİ YAZIYI YAZICIDAN ÇIKTI ALIP ÇOĞALTARAK MAİLLERİNİZDEKİ YARGITAY VE ANAYASA MAHKEMESİ ÜYELERİNE POSTALAYINIZ. BİZİ KURTARABİLCEKLERİN BAŞINDA GELENLERDEN BİR YÖN DE YARGIDIR. LÜTFEN BU KONUYA RİAYET EDİNİZ

  11. 23/11/2009, 14:03

    >nerde bu devlet kardeşim.bunları biz seçmedikmi haklarımızı elimizden alsın bizi sevdiklerimizden ayırsın diyemi oy verdik .yeter artık bu kadar zulim yapılmaz.arkadaşlar ben insan hakları mahkemsine ve avrupa birliğine şikayet dilekçemi yazacağım .bu vekiller bizi görmezden geliyorlar gönderdiğimiz faxlar ve meiller mektuplar direk çöpe gidiyor kimse bizi ciddiye almıyor yeter bıktım artık bu sorumsuzluktan ben bu vatana yıllarca vergi ödedim nerde haklarım yok .ben neyim kimim kimin vatandaşıyım uzaydan mı geldim .hayvan hakları bile bizden fazla biz neden yaşıyoruz ALLAH BENİ AFFETSİN BEN YENİLDİM VE YAPACAĞIM BAŞKA ŞEY KALMADI .YAKACAM KENDİMİ MECLİSİN ÖNÜNDE VE YANIMDADA KINA GÖTÜRECEĞİM .SORUMLULAR YAKSINLAR BİRYERLERİNE .BUGÜN AVRUPA İNSAN HAKLARI MAHKEMSEİNE BAŞ VURACAĞIM YARINDA EYLAMİ GERÇEKLEŞTİRECEĞİM.BUNLARIN DİKKATİNİ BAŞKA ŞEKİLDE ÇEKEMEYECEĞİZ .BEN YANARIM AMA EN AZINDAN DAVA ARKADAŞLARIM KURTULUR. ŞUNU SON OLARAK SÖYLÜYORUM OĞLUMA . OĞLUM BABAN SUÇLU DEĞİLDİ SADECE BORÇLUYDU ASLA BAŞIN EĞİK GEZME VE HEP DİK YÜRÜ .OKU VE ÇEKTİKLERİMİZİ BAŞKASI ÇEKMESİN DİYE YÜKSEK YERLERE GEL.KENDİNE İYİ BAK .SENİ SEVEN BABAN . HERKES HAKKINI HELAL ETSİN .

  12. 23/11/2009, 14:20

    >dün sayın İlhan Kesici avrasya tv de çek mağdurlarınadeğindi ve çok güzel yorumladı,tv lerde yapılan açık oturumlarda asıl bu mevzunun konuşulması gerektiğini vurguladı.kendisine teşekkür mesajı atalım arkadaşlar.Ümit Zileli bey de bunları hayretler içinde dinledi.Medyanında haberi yok işin vehametinden.

  13. 23/11/2009, 14:35

    >100 numaradan; MERSİNLİ HASAN ABİ abi diyorum benden büyük olduğunu düşünüyorum olmasanda sen yaptığın işlerle bu ABİLİĞİ haketiyorsun ALLAH RAZI OLSUN BİZ RAZIYIZ inşallah bu günler bitecek sevenler kavuşacak HAYAT ASLINDA ÖZGÜRKEN DAHA GÜZELMİŞ BE HASAN ABİ havası daha tatlı suyu daha lezettli güneşi daha bir farklı yeşil sanki daha bir yeşil bunları görmemize kim vesile olacaksa oluyorsa hepsinE sizin nezninizde ve bu siteye emeği geçenlerin huzurunda teşekkür ederim anlatmak zor yaşanılanları ama bu gerçek arkadaşlar kimin dur diyeceğini bilmem ama şunu çok iyi biliyorum birlik olduk en kötüsü GİDER YATARIZ diyen arkadaşlar var olacak oluyor ama amaç bu olmamalı biz BU ÜLKEYE KATMA DEĞER SAĞLAYAN TİCARETİ BİLEN ÇOK AMA ÇOK ZEKİ ARKADAŞLAR VAR ARAMIZDA bunu biliyorum işte haydi son düzlük ışık gözüktü gayret HAYAT ÖZGÜRKEN DAHA BİR GÜZEL SAYGILAR

  14. 23/11/2009, 14:52

    >İLHAN KESİCİNİN AVRASYA TV DE ÇEK KONUSUNDA DEĞİNMESİ, HASAN BARIŞÇI ABİMİZİN SAYESİNDE OLMUŞTUR. NİTEKİM BİR GÜN EVVEL KENDİSİNİ ARAMIŞ GÖRÜŞMÜŞ VE BU KONULARI İZAH ETMİŞTİR. İLHAN BEYDE AVRASYA TVDE BUNU DİLE GETİRMİŞTİR. HASAN BARIŞÇI ABİME BURDAN ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM. HERGÜN BIKMADAN USANMADAN HEMDE ARANMASI YAKALAMASI OLMAKSIZIN DEDİĞİMİZ HERŞEYİ 3 MİSLİ İLE YERİNE GETİRİYOR.KEŞKE HERKES AYNISINI YAPABİLSE…

  15. 23/11/2009, 14:59

    >94 de yazan arkadaşım bir hikaye verilen ödüle varıncaya kadar ancak bu kadar aynı olabilir…

  16. 23/11/2009, 15:13

    >Karşılıksız çek, bankada bir karşılığı olmadan düzenlenen bir çektir.Yasal düzenlemeler [değiştir]Türkiye [değiştir]Banka çekleri, ticari bir ilişkiden kaynaklı tacirler arasında borç ödeme aracıdır. Bir ticari ilişkiden kaynaklı borcun ispat aracıdır ve bu borcun çek olarak ödenmemesi Türk Ceza Kanunu'nda belirli cezai yaptırımlarla korunmuştur. 3167 sayılı Çekle Ödemelerin Düzenlenmesi ve Çek Hamillerinin Korunması Hakkında Kanun, bu hükümleri garanti altına almıştır. 16. maddesine göre, üzerinde yazılı ibraz süresi içinde 4. madde uyarınca yeterli karşılığı bulunmaması nedeniyle ödenmeyen çek keşide eden hesap sahipleri ve yetkililer, çek tutarı kadar adli para cezasıyla cezalandırılır. Verilecek para cezası 80.000 Türk lirasından fazla olamaz. Bu suçtan mükerrirlere, bir yıldan beş yıla kadar hapis cezası verilir.Türkiye Cumhuriyeti, her ne kadar Avrupa İnsan Hakları ve Temel Hürriyetleri Koruma Sözleşmesi'nin 4 sayılı ek protokolüne imza atmış ve borca hapis yasağına uyacağını

  17. 23/11/2009, 15:32

    >116 da yazan arkadaşım ne demek istediğini bi tam anlatsan da anlasak.Sen avukatmısın

  18. 23/11/2009, 15:51

    >116 bu bilgi niye??

  19. 23/11/2009, 16:07

    >insan hakları mahkemesi kararları diyor ki protokol no:4strasburg,16.ıx.1963bu protokol;ü imzalayan avrupa konseyi üyesi hükümetler.TÜRKİYE CUMHURİYETİROMADA 4KASIM 1950tarihinde imza edilmiş bulunan insan hakları ve temel özgürlüklerin korunmasına ilişkin Sözleşmenin (aşağıda:sözleşme:diye anılmıştır.)birinci bölümde ve 20 mart 1952 tarihinde paris'te imzalanmış olan sözleşme'ye ek birinci protokolin1,2ve 3. maddesinde tanınmış bulunanlardan başka bazı hak ve özgürlüklerin ortak güvenceye bağlanmasını sağlamak amacıyla gerekli tedbirleri almaya kararlaştırarak aşağıdaki hususlarda anlaşmışlardır.MADDE 1 BORÇTAN DOLAYI ÖZGÜRLÜĞÜNDEN YOKSUN BIRAKILMA YASAĞI.hiç kimse ,yanlızca akdi ilişkiden doğan bir yükümlülüğü yerine getirmemiş olmasından dolayı özgürlüğünden yoksun bırakılamaz.ARKADAŞLAR ŞİMDİ SORUYORUM KİM SUÇLU BİZMİ YOKSA BU MADDEYİ ÇİĞNEYİP YASAYI HİÇE SAYAN TÜRKİYE ANAYASASIMI SUÇLU.BEN HAKKIMI ARAYACAĞIM SONUÇ NE OLURSA OLSUN .ZATEN TÜRKİYENİN SİCİLİ İNSAN HAKLARI MAHKEMESİNDE PEKTE TEMİZ DEĞİL .BU DAVAYI KAZANACAĞIMA İNANNIYORUM . NE ACI ŞEY DEĞİLMİ DOĞDUĞUN VE UĞRUNA CANINI VERECEĞİM GÜZEL TÜRKİYEMİ KUTSAL VATANIMI İŞİNİ BİLMEZ BİR KAÇ SİYASİ İÇİN İNSAN HAKLARI MAHKEMESİNE ŞİKAYET EDİYORUM .DİLEKÇEYİ DOLDURURKRN BİLE GÖZLERİM DOLDU. BİZİ BU DURUMA GETİRENLER UTANSIN .

  20. 23/11/2009, 16:11

    >116 YAZAN ARKADAŞIM AVUKAT DEĞİLİM AMA ORDA DİKKATİNİ ÇEKMESİ GEREKEN EN ALTTAKİ BÖLÜM .BUNLA İLGİLİ AYRICA İNSAN HAKLARI MAKKEMSİ KARARINIDA EKE YAZDIM .

  21. 23/11/2009, 16:46

    >111 de yazan arkadaşım,böyle birşey yapma…. sanada yazık evlatlarınada.. maç henüz bitmedi… sonucu değiştirmekte bizim elimizde.. ruh halinizi anlamadığımızı sanma üç aşağı beşyukarı aynı ruh hali içindeyiz… saygılar

  22. 23/11/2009, 17:17

    >Yeter artık ölmek istiyorum.

  23. 27/11/2009, 17:58

    >sayın büyükler şu yasayı bir an önce çıkaracaksanız çıkarın yalnız bu yasayı çıkarırken elinizi vicdanınıza koyun içerideki insanlar işleri güçleri dağılmış bütün piyasalarını kaybetmiş ve çıktıkları zaman belkide bir dilim ekmeğe muhtaç olucaklar fakat siz bu insanlara bir sene içinde borçlarınızı öderseniz özgürlüğünüze kavuşacaksınız diyosunuz

  24. 27/11/2009, 19:02

    >saygı deger arkadaşlar hepinizin kurban bayramını kutlara hepimize hayırlara vesile olmasını dilerim yüce yaradan dan tek dilegim özgürbir hayat geçirmemiz vede ailelerimizle beraber liktir saygılarımla KONYADAN HASAN

  25. 04/12/2009, 00:01

    >HİÇ KİMSE DEVETİN YÖNETİMSEL HATALARINDAN DOLAYI İŞİNİ AŞINI KAYBETMİŞSE,BORÇLUDA OLSA SUÇLU DEĞİLDİR.YAZIK YIKILMIŞ İNSANLARI ZİNDANLARDA ÇÜRÜTMEYİN,ONLARA DEVLET KREDİ AÇMALI,AÇMALIKİ KENDİ DÜZENLERİNİ KURSUNLAR,KURSUNLARKİ BORÇLARINI ÖDEYEBİLSİNLER…

  26. 27/11/2010, 02:31

    >ben ne söylelesem bilemiyorum ki bu durum karşısında insanların buhalleri dagılan yuvalar parçalanan hayatlatlar kaybedilen kazançlar emekler YAZIKLAR OLSUN İNSANLARI BU DURUMA DÜŞÜREN ZİHNİYETLERE insanlar ekmege muhtaç hale getirildi ya ÇOCUKLARIMIZ onlardan ÇALDIKLARINIZ yarının gelecegı ÇOCUKLARIMIZ.ONLARA NE YAPTIK DİYECEKLER NE Mİ YAPTINIZ onların hayallerını en guzel çaglarını çaldınız anaya babaya hasret ekmege muhtaç bıraktınız UYANIN ARTIK bizler dolandıcı değiliz bu vatanın insanlarıyız tek derdimizde KİMSEYE MUHTAÇ OLMADAN ve HATTA DEVLETE BİLE YUK OLMADAN YAŞAMAK bu bukanayan yarayı sarın artık

  27. 27/11/2010, 02:38

    >122ye yazan kardeşim ölmek çözüm olsaydı hep beraber ölelim tam tersi şimdi kalk ve dimdik dur tam zamanı ancak ayakta ve hayatta kalırsak yardımcı olabılırız yakınlarımıza ve daha sonra magdur olacaklara bizler onuruyla ekmek parasının peşinde olan insanlarız dolandırıcı değil YANLIZ DEĞİLSİN

  28. 27/11/2010, 03:05

    >Kötü bir döneme girdiğinde ve herşey sana karşı gibi göründüğünde, bir dakika bile dayanamayacakmışsın gibi geldiğinde sakın pes etme, çünkü işte orası gidişatın değişeceği yer ve zamandır….MEVLANA

Comment pages
  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

